kläder, klädstil och sånt.

I dag är jag sjuk så jag roade mig själv med en lista som passar sig alldeles perfekt så här i mellandagarna när det är rea! Puss



Jag klär mig ganska
stilrent. Jag gillar att hålla en viss gräns på färg, smycken och assessoar fronten!

Jag shoppar nästan aldrig
i butiker som new yorker, gina tricot och lindex. Nästan aldrig på nätet heller. Jag föredrar att gå och pilla på och sukta efter lite dyrare plagg, helst av allt plagg som inte alla, alla har!



Jag shoppar nästan alltid mindre än tre plagg åt gången. Jag vet inte varför men jag får lite smått panikångest när jag köper mycker plagg åt gången!

Trender följer jag gärna, en allt går inte hem. Som i senaste nummret av Elle tyckte jag att tweedjackor var en finfin trend men sjuttiotalsjeans är inte min grej!

H&M är en räddare i nöden för alla tillfällen och klädkriser.. och priserna älskar jag!



Jag har inte ett enda rosa plagg i garderoben förutom mina victorias secret undies. Man skulle kunna säga att inte riktigt är min stil men samtidigt har jag gått och suktat efter nuderosa och ljusrosa blusar och skjortor!

Det är roligare att köpa få men lite dyrare plagg som man verkligen ä-l-s-k-a-r än men många, många billigare som man tycker om eller är lite mer än okej bara.

En stilikon som jag inspireras av är Alexa Chung, jag älskar allt hon har på sig!! Det finns en massa exempel på hennes stil om ni bläddrar på hennes namn på weheartit.com



Pojkars klädstil kan jag i bland vara lite för petig med. Jag kan inte låta bli att lägga några extra blickar åt de lite ralf lauren klädda, lite mode gillande killarna men när det väl kommer till kärlek så bryr jag mig inte så värst mycket!

En tv-serie/film som inspirerar är Gossip Girl. Jag älskar Blair och Serenas kläder och preppy är något som alltid faller mig i smaken.

Butiker jag tycker bäst om är Topshop, urban outfitters, spiritstores och HM är mina favoriter för tillfället.
[text:av mig]


Kommentarer
Postat av: LISA

Bra lista! :D

Man kanske kan få sno den?

2010-12-28 @ 18:44:27
URL: http://blogofmine.blogg.se/
Postat av: SVAR

lisa: Absolut!

2010-12-28 @ 19:10:59
URL: http://coffeegirl.blogg.se/
Postat av: Adèle

very nice pics!

2010-12-28 @ 21:00:12
URL: http://toasted.blogg.se/
Postat av: Sara

Så fint! älskar sånna här listor, mina vänne roch jag brukar ta dom och fylla i dom tillsammans. Det är roligt!

2010-12-28 @ 22:38:24
URL: http://haringenblogg
Postat av: Josefin

vi tänker lite likadant om stil du och jag. väldigt fin blogg de har måste jag också säga!

2011-01-03 @ 21:17:25
URL: http://singinglalala.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0