Inga hemligheter.


Det är fredag och jag ska fira med att träffa en fin vän som jag inte träffat på (alldeles för) länge. Jag tänkte fira in fredagen lite med att låta alla er fina som varje dag tittar in här läsa om sju saker som ni inte vet om mig. Puss

5133463057_4b886b6267_z_large

Först och främst så heter jag Ellen Josefin  i andra namn och de är namn som jag tycker passar väldigt bra på mig. Är det inte rätt märkligt hur det kan bli så egentligen?

Pappa och mamma levde livet och jobbade utomlands när jag och min syster föddes så jag är född i singapore och har därefter bott i japan, flyttade hit, till en avlägsen by i skåne när jag var kring fem års ålder. Min syster, som förövrigt är "flickan med änglahåret" som ni har undrat över. Hon blir tretton i mars fastän hon ser betydligt äldre ut.

Jag går media-linjen på ett gymnasium i lund fast jag egentligen inte alls känner mig som en media tjej, mera som en samhäll-ekonomi tjej. Däremot så kommer jag att gå profil journalistik till hösten, och det är nog precis en sådan tjej jag är och känner mig som.

Skidresor är bland det absolut bästa jag vet.

Den bästa platsen i hela världen är, enligt mig min sommarstuga i tylösand. Stugan håller för tillfället på att få en lite makeover med en friggebod (där jag och mina vänner kan spendera sena sommakvällar i) och den har världesbäst läge med bara en kort gångväg till världes finaste strand. Man kan cykla till ricardos och köpa sveriges godaste italienska glass, dansa på afterbeachen, konserter och på resturangområden. Där finns världens godaste pizza också. Ord kan inte beskriva hur bra jag har det där!

Jag har ganska svårt att shoppa från och till. Jag är otroligt kräsen med var jag shoppar och jag, som är född i vågens tecken har otroligt svårt att bestämma sig. Jag är snål även om jag har råd med plagget gånger tio och det gör det extra svårt eftersom mina favoritbutiker är topshop, spiritstores, lexington och liknande. Men det bättrar sig!

Jag älskar att laga mat, även om jag är ganska ny på det och inte så värst duktig ännu. Jag försöker att laga mat så många gånger i veckan jag kan men det är svårt att hinna med när man ska prioritera plugg, vänner och träning också.

[ph: weheartit]

Kommentarer
Postat av: Anna

vad tränar du för något? eller alltså håller du på med någon sport? :)

2011-02-11 @ 14:48:36
URL: http://hejjagheteranna.blogg.se/
Postat av: Ellie

Åh, har du sommarstuga i Tylösand? Jag bor i Halmstad :)

2011-02-11 @ 16:03:31
URL: http://rockthisway.blogg.se/
Postat av: Lena

Hannah! Har tänkt börja blogga igen, tog bort min lenams.blogg.se för ett tag sedan ju!!

2011-02-12 @ 21:33:28
URL: http://lenasvanbergs.blogg.se/
Postat av: Kelly

Åh, bra inlägg!

2011-02-13 @ 07:53:14
URL: http://-
Postat av: malin

svar: alltså jag kan väl hälla med om att det inte är någon superkvalité, men man brukar ju få vad man betalar för och i detta fallet tycker jag att det är helt okej till de priserna. visst, underkläderna håller nog inte mer än några månader på sin höjd, men det är ju oftast likadant på budgetkedjor som h&m, gina tricot, lindex etc. min kompis köpte en kofta och en skjorta/tunika också, och på tunikan hade sömmen släppt vilket vi såg när vi hade lämnat butiken men det var lätt fixat av hennes mamma, så vi gick inte tillbaka med den. men det är ju sånt som händer på butiker här i sverige också, så kvalitén är nog lika dålig/bra jämfört med typ gina tricot, ryktet de har om sina underkläder är ju också väldigt dåligt... jag tycker att det är värt att prova i alla fall, det är inte mycket pengar liksom! :)

2011-02-13 @ 09:56:32
URL: http://mjar.blogg.se/
Postat av: Lisa

så himla trevlig läsning. du verkar vara en sån himla mysig och fin person!

2011-02-20 @ 00:26:57
URL: http://popflickan.blogg.se/
Postat av: Tora

Åh ricardos!!!!! Bästa glassen någonsin, där brukar en Stockholms tjej som jag hänga mest hela sommarna

2012-09-28 @ 19:57:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0